دیدبان
عرفان حیدر:

پاکستانی ها ایران را الگوی جهان اسلام می دانند/ با افتخار در کشورمان سفارت فلسطین داریم نه اسرائیل

پاکستانی ها ایران را الگوی جهان اسلام می دانند/ با افتخار در کشورمان سفارت فلسطین داریم نه اسرائیل

دیدبانعرفان حیدر نماینده کشور پاکستان در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفت‌وگو با تسنیم، مردم پاکستان را دلداده امام خامنه‌ای معرفی کرد و اظهار داشت: اکثر شیعیان پاکستان و بیشتر جوان‌هایی که به سن تکلیف می‌رسند از امام خامنه‌ای تقلید می‌کنند و شیعیانی که زمان امام خمینی را درک کرده‌اند نیز مقلد آن امام عظیم الشأن بوده‌اند.

کشور پاکستان که میان کشورهای اسلامی یکی از رتبه‌های برتر در تعداد حافظان قرآن را به خود اختصاص داده است، امسال نیز با حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، محصولات خود شامل قرآن های خطاطی شده با خط پاکستانی و ترجمه اردو را در معرض دید عموم قرار داده است.

تعداد حافظان قرآن پاکستان از هر دو مذهب اسلام زیاد است

عرفان حیدر از فعالان قرآنی و نماینده کشور پاکستان در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن است که در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از اوضاع و احوال حافظان قرآن در پاکستان این‌گونه خبر داد: تعداد حافظان قرآن در پاکستان از هر دو مذهب تشیّع و تسنّن زیاد هستند، از جمله نوابغ آنها می‌شود محمدتقی خان را معرفی کرد که در سن 17سالگی قرآن را به پنجاه روش حفظ کرده است و این توانایی را دارد که تمام آیات مربوط هر کلمه‌ای را که برایش بیان می‌شود قرائت نماید.

وی در خصوص روش حفظ قرآن در پاکستان گفت: روش حفظ قرآن در پاکستان دارای طرز نشستن خاصی است که شامل نشستن روی دوزانو و تکان دادن سر به عقب و جلو و قرائت قرآن به‌صورت همزمان است که پاکستانی‌ها معتقد هستند با این روش بهتر می‌توانند قرآن را حفظ کنند، ضمن اینکه ادب نشستن در محضر قرآن نیز این‌گونه بیشتر رعایت می‌شود.

50 میلیون شیعه پاکستانی عاشق جمهوری اسلامی ایران

عرفان حیدر جمعیت 50 میلیونی شیعیان در پاکستان را عاشق جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و افزود: پاکستان دارای 50 میلیون شیعه است که این تعداد، جمعیتی در حدود یک‌چهارم کل جمعیت پاکستان را تشکیل می‌دهد و نکته جالب توجه این است که این شیعیان علاقه خاصی به جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه دارند و همواره پیگیر مسائل و اتفاقاتی هستند که در ایران به وقوع می پیوندد.

حکومت پاکستان همراه سیاست‌های آمریکا و دشمن قرآن است

وی از اقدام سرکوب کننده پلیس پاکستان در برابر تجمع اعتراض آمیز شیعیان که در اعتراض به وهن نبی اکرم(ص) در آمریکا صورت گرفت خبر داد و گفت: چندی پیش شیعیان پاکستان در اعتراض به فیلم موهن آمریکایی (که شامل توهین به نبی مکرم اسلام بود) در برابر سفارت آمریکا در پاکستان تجمع اعتراض آمیز داشتند و متأسفانه طی درگیری با پلیس پاکستان تعداد زیادی از آنها مجروح و 12 نفر از آنها کشته شدند که این امر نشان دهنده همراهی حکومت پاکستان با سیاست‌های آمریکا و دشمنان اسلام و قرآن است.

وهابیان پاکستان از حمایت مالی آمریکا و عربستان برخوردار است

وی در ادامه افزود: همه این سرکوب‌ها در حالی است که وهابیان پاکستان کاملاً آزادانه در این کشور به اقدامات تروریستی و خصمانه نظیر سر بریدن شیعیان و بمب‌گذاری در مناطق شیعه نشین دست می‌زنند و حکومت نیز هیچ‌گونه منع قانونی برای آنها قائل نیست. وهابیان پاکستان از حمایت مالی آمریکا و حمایت تبلیغاتی عربستان برخوردار هستند.

این فعال قرآنی ابراز خرسندی کرد که در پاکستان سفارت اسرائیل وجود ندارد و به‌جای آن سفارت فلسطین وجود دارد.

ترجمه سریع سخنان رهبری در روز قدس

عرفان حیدر خاطرنشان کرد: شیعیان پاکستان در جمعه آخر ماه مبارک و همچنین در ایام عاشورا، صحبت‌های امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای در خصوص یوم القدس و محرّم را به زبان‌های انگلیسی و اردو ترجمه کرده و در کنار عکس‌هایی از این دو رهبر بزرگوار روی دیوارها و تابلوها نمایش داده به‌روی دست می‌گیرند و با حضور گسترده در راهپیمایی‌ها و دسته‌های عزاداری امام حسین(ع)، افتخار می‌کنند که وامدار فرمایشات رهبران ایران در خصوص قدس شریف و عزاداری محرم هستند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران